Matildes kjærlighetstips

27 Nov

Inspirert av Stian og Siri, og med påstand om at jeg har ekstremt lang erfaring i gamet vi kan kalle kjærlighet (med bare minutter med singelliv siden jeg var 13, egentlig), så vil jeg nå skrive mine velfunderte kjærlighetsråd for den enkelte (u)heldige som ikke møtte sin livspartner da man var 12 år gammel (slik som Stian & Siri).

10 kjærlighetstips for de som har knulla litt rundt, med andre ord:

1) Vær snill (enig med Stian). Jeg vil utdype: Hvis du er i bitchehumør, låser du deg heller inn på badet (enig med Siri) eller går deg en tur. Når du klarer å snakke om problemet uten å ha anklagende, kranglete og bitchy stemme, er du klar. NB: Ikke smell med døra.

2) Ikke drikk for mye alkohol, men drikk det gjerne sammen.

3) Ikke heng deg unødvendig opp i eksene hans/hennes.

4) Bli gjerne venner med eksene (hvis de fortsatt er venner). NB: Ikke vær venn med eksen! Det er en tullete ting å være.

5) Hvis du føler at du har truffet den eneste rette, er det riktig. Alt annet er feil.

6) Det å starte et prosjekt sammen forsterker kjærligheten dere i mellom. For eksempel: Bygg et hus, få en hundevalp, lag unger, løp maraton, begynn på vinkurs, invester i en seilbåt. Men gjør dette bare hvis du kan krysse av punkt 5 først.

7) Gi rom for egne prosjekter. Det er ikke sikkert at det er nødvendig at han tvinger seg gjennom Twilightmaraton med deg og bestevenninna di, eller at hun synes det er så innmari stas å bli med på elgjakt.

8) Besøk hverandres foreldre. Du lærer usedvanlig mye om partneren din ved å sette deg inn i bakgrunnen hans og samspillet i familien.

9) Alt kan snakkes om, det vanskelige også (NB: Fungerer best hvis du har krysset av for punkt 5).

10) Ligg sammen. Har du ikke lyst, finn ut hvorfor og gjør noe med det.

5 Responses to “Matildes kjærlighetstips”

  1. SiriV 27. November 2012 at 22:03 #

    Elsker å ligge sammen.

  2. Mia 1. December 2012 at 20:42 #

    Jeg likte tipsene. Nå er det bare å vente på at en mann som har lyst til å løpe maraton med meg skal komme svevende forbi!

    • Matilde Gaupaas 2. December 2012 at 09:39 #

      Han kommer! Og hvis du får en annen mann, tvinger du ham bare.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Yesternight’s outfit « Matilde Gaupaas - 6. December 2012

    […] litt, og Melvin litt, og Mannen litt. Neida. Joda. Så irritabel, vet dere. Så jeg fulgte mitt eget kjærlighetstips nr 1 og tok meg en joggetur i frisk kulde uten å smelle med døra, og da jeg kom inn igjen var jeg ikke […]

Leave a comment